Home » Archive

Doporučujeme, Filmové festivaly / Film festivals »

[6 Říj 2014 | No Comment | ]
Svatý Mel pod bičem českých kritiků

Ocenění herce a režiséra Mela Gibsona na 49. ročníku karlovarského filmového festivalu spustilo v českých médiích nebývalý ohlas. Novináři a filmoví kritici rozpoutali ještě před jeho započetím vlnu nevole, která se často dosti emotivně snažila vyjádřit nesouhlas s faktem, že by někdo takový jako Gibson měl Křišťálový globus získat.

Filmové festivaly / Film festivals, současný film / contemporary cinema »

[28 Zář 2013 | One Comment | ]
Reflexe: Jerry Schatzberg na 48. MFFKV

V tomto ohledu je Ochova ambice velmi přínosná, protože jsme se v několika posledních ročnících měli možnost setkat s osobnostmi režisérů jako Paul Mazursky, Alan Rudolph či se střihačkou Thelmou Schoonmaker, z nichž každý doplnil svůj náhled na tuto dobu, které bývá jinak výlučně přisuzována jen generaci tzv. “movie brats”.

Second Run DVD Reviews »

[23 Pro 2009 | No Comment | ]
Deník pro mé děti Márty Mészárosové (Second Run)

Maďarská režisérka Márta Meszárosová patří k autorům, kteří vstoupili do kinematografie v rámci nových vln 60. let. Za její zásadní autorský počin, kterým se etablovala jako klasička maďarské kinematografie, lze však považovat „deníkovou trilogii“, jejichž první část Deník pro mé děti (1982) vydal britský label Second Run, který se na zlatý fond východoevropské kinematografie specializuje.

Filmové festivaly / Film festivals, současný film / contemporary cinema »

[23 Pro 2009 | No Comment | ]
53rd BFI London Film Festival: 36 vues du pic Saint-Loup Jacquese Rivetta

Všechny filmy Jacquese Rivetta, které jsem měl možnost zhlédnout, mám svým způsobem rád a rád se k nim vracím. Vlastně se mi nikdy nestalo, že bych byl vyloženě jeho filmem zklamán, menší rozčarování mi však způsobil až jeho film poslední.

Filmové festivaly / Film festivals, současný film / contemporary cinema »

[23 Pro 2009 | One Comment | ]
53rd BFI London Film Festival: Precious: Based on a Novel „Push“ by Sapphire Lee Danielse

Představte si příběh tlusté a nevzhledné černošské dívky z harlemského ghetta, kterou její otec znásilňuje (čeká s ním již druhé dítě) a matka psychicky terorizuje, neb dceru viní z odchodu svého partnera. Dívka logicky trpí drasticky sníženým sebevědomím a až úsilí a práce sociálních pracovníků a speciální kurz pro děti z ghetta, jí pomůže znovunabýt lidskou důstojnost a matce se postavit.

Filmové festivaly / Film festivals, současný film / contemporary cinema »

[20 Srp 2009 | No Comment | ]
Hlavní soutěžní sekce MFF Karlovy Vary 2009 / english version

Hlavní soutěž bývá srdcem a největší atrakcí každého festivalu. V rámci Karových Varů se však bavíme o trochu složitější situaci, neb soutěž je složena de facto ze tří celků, a to: ze Soutěžní sekce (14 mezinárodních nebo i světových premiér z celého světa), Soutěže dokumentárních filmů a ze soutěže Na východ od západu (14 premiér filmů ze států východního bloku), nemluvě o směsici filmů v mimosoutěžní sekci.

Doporučujeme, Filmové festivaly / Film festivals, současný film / contemporary cinema »

[20 Srp 2009 | One Comment | ]
Hlavní soutěžní sekce MFF KV 2009 / english version

Čtrnáctka filmů v rámci karlovarského modelu poměrně symetricky staví na výběru filmů dle geografického klíče. Soustředí se zejména na evropskou kinematografii.

Editorial »

[20 Srp 2009 | No Comment | ]
44. Filmový festival Karlovy Vary / <br />44th Karlovy Vary International Film Festival

Shodou okolností je toto číslo Speciálu jubilejní, tedy padesáté, a bude věnováno největší filmové prázdninové události – filmovému festivalu v Karlových Varech. Tentokrát jsme se ho snažili uchopit důkladněji a analyzovat kriticky i pochvalně hlavní soutěžní i nesoutěžní sekce. Původní předsevzetí redakce zhlédnout hlavní i vedlejší festivalové sekce se s mnohdy nadlidským úsilím a za užití mnoha legálních podpůrných látek podařilo zrealizovat. V textech jsme se snažili podchytit festival jako celek a vsadit jej do kontextu festivalů jiných, uvažovat nad skladbou jeho dramaturgie a logikou volby jednotlivých snímků a ty následně zhodnotit. Činíme takto více než měsíc po skončení karlovarské akce s řádným odstupem a rádi bychom přinesli jiný a poněkud fundovanější pohled než běžná novinová kritika.